מחלוקת באולפן: האם "אגודה" עוברת בריצה נפרדת? • האזינו

אייל ראובן 4 Comment on מחלוקת באולפן: האם "אגודה" עוברת בריצה נפרדת? • האזינו

במהדורת הבוקר שוחחו המגישים עם כתבנו בכנסת אבי רבינא ועיתונאי משפחה אליעזר שולמן שחלקו זה על זה בשאלה האם לאגודת ישראל סיכוי לעבור את אחוז החסימה לבדה

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתבנו בכנסת אבי רבינא ועורך עיתון "משפחה" אליעזר שולמן שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על הפיצול האפשרי ביהדות התורה.

הסוקר מנחם לזר: "העדיפות של דגל על אגודה היא חד משמעית"

אבי רבינא: "פחות משבועיים זה הרבה זמן במפלגות החרדיות, שבהןה הכל קורה תמיד ברגע האחרון. הנתק בין דגל ואגודה – הייתה פגישת מו"מ שהתפוצצה לפני שבועיים ומאז הכל הולך ומחריף. מדובר בעניין אידיאולוגי, אותה תכנית שמאפשרת התערבות של משרד החינוך במוסדות בעלזא. יש קו בין הבית בראב"ד לאנשים בבעלזא ויש שיחות. אני מעריך שנשמע על התקדמות בניסיון למצוא פתרון". 

אליעזר שולמן: "אבידן אומר שאגודה זקוקה לש"ס כדי להכנס. אני לא חושב שהיא במצב כ"כ קשה. להזכירך זה סקר אינטרנטי, לא הייתי בונה עליו. יש הרבה קבוצות באגודה שלא באו לביטוי בבחירות האחרונות וברגע שזה יהפך למאבק בין דגל ואגודה אפילו חב"ד יבואו וקבוצות אחרות. אגודה בהחלט יכולה להגיע ל-4 ואפילו יותר".

רבינא: "אין לאגודה הרבה אפשרויות גם אם יעשו חיבורים כאלה ואחרים שיביאו עוד כמה אלפי קולות פה וכמה שם. הם צריכים 160 אלף קול. ההנחה הרווחת בדגל, בעיקר לפי הבחירות ברשויות – שמגיעים ל-160 אלף קול ושנגיע גם הפעם לאותו אחוז הצבעה וכנגזר ממנו – אחוז חסימה – פחות או יותר".

שולמן: "באגודה אומרים לא נעבור בקלות, אבל אפשר להגיע ליעד". 

רבינא: "הערכה שלי שיגיעו מאוחדים בסוף להגשת הרשימות. אבל המחלוקת אינה פוליטית גרידא, ברגע שיפתרו את העניין האידיאולוגי ייפתר עניין הכיסאות".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אדרבה שילכו בנפרד ואז לדגל יהיה 5 מנטים ולאגודת ישראל שיעבדו קשה ושכל החסידים ילכו להצביע שיהיה להם 10 מנדטים אנחנו נפרגן להם

    1. אם ילכו בנפרד הסיכויים גבוהים מאוד שגם ה"ליטאים" וגם ה"חסידים" יוכלו לקחת פסק זמן מהזירה הפוליטית הארצית, אולי זה שווה שילמדו להתלכד במקום להיות תלויים זה ליד זה מחוץ למשחק הפוליטי.

  2. 3

    הבעיה של דגל זה שהיא יודעת שהיא לא תעבור בעצמה את אחוז החסימה
    והבעיה הגדולה יותר שגם אגודת ישראל יודעת את זה

  3. 2

    אבי רבינא בגדול מדבר מאד לענין ואני כחסיד אוהב מאד לשמוע אותו אבל חבל שהוא נפל להינדוס התודעה שעשו בבחדרי חרדים
    פרסמו את המספרים של אגודה והקיפו בעיגול אדום כל מספר קטן
    אבל פרסמו גם את המספר הכללי והוא עמד על 135,934 קולות, אבל את המספר הזה משום מה לא הקיפו בעיגול אדום
    המספר של שמונים אלף קולות מגיע מטבלא שכולל את רוב החסידויות הגדולות אבל הוא בפירוש לוקה בחסר